İmza Kampanyası İle İlgili Açıklama

Merhaba Değerli Dostlar,

Dilekçe hakkı, bireylerin, kişisel veya kamusal konularla ilgili dilek ve şikayetlerini yalnız veya başkaları ile birlikte yargı organı dışındaki resmi kuruluşlara sunabilme hakkıdır.

Vakıfbank Emeklilerinden bir grup arkadaşımız; bir metin hazırlayıp imzaya açtılar. Metinde belirtilen istemlere katılırsanız imza koyar, katılmaz iseniz imza koymazsınız. Ne imzalamak yanlıştır ne de imzalamamak. Herkesin fikrine saygı duyulması gerektiğine inanıyoruz.

Hazırlanan imza metni birden fazla isteği içermektedir. Hepsine katılıyor ve yasal çerçevede “imkansız” olduğunu bilerek hepsini onaylıyorsanız sorun yok imzalarsınız elbette. Düşünülmesi gereken konu metindeki bir-kaç konuya katılıp diğerlerine katılmamak üzerinedir. Ya da biri hariç hepsine katılıyor iseniz imza verip vermemek üzerine. İmzalar ya da imzalamazsınız. Ama hiç kimse diğer bir arkadaşını kararı nedeniyle eleştirmemeli, suçlamamalı.

Metne dair çekinceler:

— Vakıflarımızın güçlendirilmesinden yanayız, tasfiyesini istemiyoruz. En azından bugünkü koşullarda çabalarımız bu yönde. Ayrıca tasfiye kararı alınsa bile mevcut yasal zeminde varlıkların üyelerce paylaşılıp Vakfın faaliyetine son verilemeyeceğinin farkındayız.

— Hisse satışı konusunda kararın çalışan-emekli üyelerce birlikte uzman görüşlerine dayandırılarak alınması gerektiğine inanıyoruz. Bu günden hiç bir şey belli değil iken satışı yönündeki isteğin gerçekçi olmadığını düşünüyoruz. Ayrıca yayınlanan 696 sayılı KHK uyarınca nakit olamayacağı, ESV’nin de bu konuya bir dahli olmayacağı bir gerçek değil mi?.

— SGK’ya devir konusunda şu sıralarda yapılan aktif bir çalışma olmadığı bilinmektedir. Devir yasası yürürlükte olup, devir tarihinin belirlenme yetkisi Bakanlar Kuruluna verilmiştir. Karar verildiğinde aynı statüdeki 17 kurum ile birlikte süreç başlayacaktır.

— Vakıflarımızın özerk, şeffaf, kararlar öncesinde üye temsilcilerinin yer alacağı komisyonda uzlaşı aranmasına talebine tamamen katılıyoruz. Ancak Bankanın garantörlük vasfı devam ettiği sürece kararlara müdahil olma hakkı olduğunun da bilincindeyiz ..

Yukarıdaki çekinceler nedeniyle Dernek tüzel kişiliği ile yani kurumsal olarak dernek üyelerimize metnin imzalanmasına dair çağrı yapmama kararı aldık.

Son karar Size aittir.
Saygılarımızla.

VBEMDER Genel Merkezi

Web Sitemiz Yenilendi…

Uzun yıllardır kullanmakta olduğumuz web sitemiz; gerek altyapısı ve gerekse görsel sunumuyla üyelerimizin taleplerini gerektiği gibi karşılayamamaktaydı. Yeni web sitemizin alt yapısı tamamıyla değişerek, 19 Şubat 2018 tarihinden itibaren yenilenen içeriğimiz ile veriye daha hızlı ulaşılabilir hale gelmiştir.  Ayrıca tablet ve mobil cihazlarından da web sitemiz daha rahat ve kullanışlı olarak görüntülenebilmektedir. Dernek üyelerimizin, özel üye şifresi alarak girecekleri web sitemizden; üyelerimize özel alanlarda, önemli duyuru ve paylaşımlarımız olacaktır.

01.01.2018 Tarihi İtibariyle Emekli, Malul, Dul Ve Yetim Aylıklarına Yapılacak Artış Oranı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından 2017 Temmuz – Aralık dönemi için altı aylık TÜFE oranı % 5,69 olarak açıklanmıştır. Bu kapsamda Vakıf Senedinin 30/B-II maddesi gereği 01.01.2018 tarihinden itibaren emekli, malûl, dul ve yetim aylıklarına %5,69 oranında artış uygulanacak olup artıştan doğan Ocak 2018 aylık farkları Şubat ayının ilk günü ödenecektir.

Mutlu Yıllar…

Değerli Üyelerimiz; yeni yılınızı kutlar, sağlık ve afiyet dileklerimizle birlikte tüm isteklerinizin gerçekleşmesini dileriz. Saygılarımızla.

Vakıfbank’tan KHK ile ilgili açıklama.

24.12.2017 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 6-12’nci maddeleri, 6219 sayılı Türkiye Vakıflar Bankası Türk Anonim Ortaklığı Kanunu’nda aşağıda belirtilen değişiklikleri içermektedir.

Kanun Hükmünde Kararnamenin 6’ncı maddesi Bankamız ortaklık yapısı hakkında değişiklikleri, 7-12’inci maddeleri ise 6219 sayılı kanunun diğer hükümlerini düzenlemektedir.

Kararnamenin 6’ncı maddesinin 2’inci fıkrasında Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün Bankamız ortaklık yapısında temsil ettiği %43,00’ü (A) Grubu ve %15,51’i (B) Grubu olmak üzere toplam %58,51’lik payına ilişkin aşağıdaki ibarelere yer verilmiştir.

“Banka hisselerinden, diğer mülhak vakıflara ait olanları hariç olmak üzere, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün idare ve temsil ettiği (A) ve (B) Grubu hisselerin tamamı Banka tarafından üç ayrı firmaya yaptırılan değerleme çalışmasının sonuç bölümlerinde belirtilen değerlerin ortalaması göz önünde bulundurularak Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen beher hisse değeri üzerinden hesaplanacak bedel karşılığında Hazine’ye devredilir ve bedeli belirlenen hisselerin tamamı Bakanlar Kurulu kararının yürürlüğe girdiği tarihi takip eden bir hafta içinde Hazine Müsteşarlığı adına Banka pay defterine kaydedilir. Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen devir bedeli karşılığında eşit tutarda beş farklı vadeli kira sertifikası, devir tarihi valörlü olmak üzere, bütçenin gelir ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin 28.3.2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun kapsamında hisse sahibi vakıfları temsil eden Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne ihraç edilir. İhraç edilen kira sertifikalarından ilki iki ay vadeli, geri kalan dört kira sertifikası ise ilk kira sertifikasının itfa tarihini izleyen sırasıyla bir yıl, iki yıl, üç yıl ve dört yıl vadeli olarak ihraç edilir.”

Kararnamenin 6’ncı maddesinin 3’ünci fıkrasında VakıfBank Memur ve Hizmetlileri Emekli ve Sağlık ve Yardım Sandığı Vakfı’nın Bankamız ortaklık yapısında temsil ettiği %16,10’luk C grubu paya ilişkin aşağıdaki ibarelere yer verilmiştir;

“Bankanın (C) Grubu hissedarlarından VakıfBank Memur ve Hizmetlileri Emekli ve Sağlık Yardım Sandığı Vakfının (Sandık), ikinci fıkrada belirtilen Bakanlar Kurulu kararının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yüz yirmi gün içinde Bankaya müracaat etmesi halinde, Bakanlar Kurulu tarafından Sandık için tespit edilen beher hisse değeri karşılığında Sandığın sahip olduğu hisselerin Hazine Müsteşarlığı tarafından devralınmasına Hazine Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yetkilidir. Sandık tarafından devredilecek hisselerin devir bedeli bütçenin gelir ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin Hazine Müsteşarlığı tarafından özel tertip Devlet iç borçlanma senedi ihraç edilmek suretiyle Sandığa ödenir.”

Kararnamenin 6’ncı maddesinin 4’üncü fıkrasında Bankamız ortaklık yapısında (B) grubu diğer mülhak vakıflara ait %0,11’lik pay ile (C) grubu diğer gerçek ve tüzel kişilere ait %0,06’lık paya ilişkin aşağıdaki ibarelere yer verilmiştir;

“Bankanın (B) Grubu hisselerinden diğer mülhak vakıflara ait olan hisseler ile (C) grubu hisselerinden diğer gerçek ve tüzel kişilere ait olan hisselerin hissedarlarının ikinci fıkrada belirtilen Bakanlar Kurulu kararının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yüz yirmi gün içinde Bankaya müracaat etmeleri halinde, sahip oldukları hisselerin Bakanlar Kurulu tarafından Sandık için tespit edilen beher hisse değeri üzerinden Hazine Müsteşarlığı tarafından devralınmasına Hazine Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yetkilidir. Söz konusu hisselerin devir bedeli, ilgili gerçek ve tüzel kişilere Banka tarafından ödeme yapılmasını müteakip Bankanın talebi üzerine Hazine Müsteşarlığı’nca nakit olarak ödenir. Bu kapsamda yapılacak ödeme Hazine Müsteşarlığı bütçesinin ilgili tertibinden karşılanır.”

Bankamız ortaklık yapısında (B) grubunda yer alan diğer mülhak vakıflar ile (C) grubunda yer alan diğer gerçek ve tüzel kişilerin içerisinden paylarını Hazine Müsteşarlığı’na devretmek isteyen ortaklarımızın KHK’nın yukarıda yer alan fıkrasında belirtildiği üzere, Bakanlar Kurulu kararının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 120 gün içerisinde aşağıda belirtilen irtibat bilgilerinden Bankamıza müracaat etmesi gerekmektedir.

E-mail: yatirimciiliskileri@vakifbank.com.tr

Telefon: (0212) 316 7336 – (0212) 316 7383 – (0212) 316 7401 – (0212) 316 7388 – (0212) 316 7385

Kararnamenin söz konusu maddeleri ile payları borsada işlem görmeyen (A), (B), ve (C) Grubu ortaklar ile ilgili düzenlemeler getirilmiş olup payları borsada işlem gören (D) Grubu ortaklara ilişkin bir düzenleme getirilmemiştir. Bu sebeple borsada işlem gören (D) Grubu %25,22’lik paylar ile ilgili herhangi bir değişiklik olmayacaktır.

Kararnamenin 6’ncı maddesi 5’inci fıkrasında belirtildiği üzere Hazine’ye devredilen hisseler Hazine Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan tarafından idare ve temsil edilir.

Kararnamenin 6’ncı maddesi 6’ncı fıkrası uyarınca devir ile ilgili işlemler hakkında 6.12.2012 tarihli ve 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu, 7.12.1994 tarihli ve 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun ve 5411 sayılı Kanun hükümleri uygulanmaz. Ayrıca aynı maddenin 8’inci fıkrası gereğince devir ile ilgili yapılacak işlemler harçlardan, düzenlenecek kâğıtlar damga vergisinden müstesnadır.

Kararnamenin 6’ncı maddesinin 9’uncu fıkrasında ise bu maddenin uygulanmasına ilişkin çıkabilecek tereddütleri gidermeye ilgisine göre Maliye Bakanı veya Hazine Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan’ın yetkili olduğu belirtilmiştir.

Kararnamenin 7’nci maddesi 6219 sayılı kanunun yönetim kurulunun oluşumu ile ilgili olan 15’inci maddesi ile ilgili aşağıda belirtilen değişiklikleri içermektedir.

“Yönetim Kurulu:

MADDE 15- Yönetim Kurulu üyeleri Genel Kurulca seçilir. Yönetim Kurulu, 5411 sayılı Kanuna göre genel müdür vasıflarını haiz bir üyeyi Genel Müdür olarak tayin eder. Yönetim Kurulu üyelerinin sayısı, görev süreleri, yetki ve sorumlulukları esas sözleşmede gösterilir. Bunlara verilecek ücret miktarları Genel Kurulca tespit edilir.”

Kararnamenin 8, 9 ve 10’uncu maddeleri şu anki güncel mevzuat ile uyumun sağlanması adına yapılan teknik değişiklikleri içermektedir.

11’nci maddede ise 6219 sayılı Kanun’a aşağıda yer alan geçici madde 5 eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 5- Sermayesindeki kamu payı %50’nin altına düşünceye kadar, kredi alacaklarının tahsili amacıyla Banka tarafından açılmış veya açılacak dava veya takiplerde 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununun 2’nci, 23 üncü ve 29 uncu maddeleri ile 30/6/1934 tarihli ve 2548 sayılı Ceza Evleriyle Mahkeme Binaları İnşası Karşılığı Olarak Alınacak Harçlar ve Mahkûmlara Ödettirilecek Yiyecek Bedelleri Hakkında Kanunun 1 inci maddesi Banka hakkında uygulanmaz. Bankanın her türlü ihtiyati tedbir ve ihtiyati haciz taleplerinde teminat şartı aranmaz.”

Kararnamenin 12’nci maddesinde yapılan bu değişiklikler kapsamında 11.1.1954 tarihli ve 6219 sayılı Türkiye Vakıflar Bankası Türk Anonim Ortaklığı Kanunu’nun 2’nci maddesinin birinci fıkrasının (E) bendi, 12’nci maddesinin birinci fıkrasının (2) numaralı bendi, 14’üncü maddesi, 16’ncımaddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesi, üçüncü fıkrası ve dördüncü fıkrasının birinci cümlesi, 20’nci maddesi ve ek 2’nci maddesi yürürlükten kaldırıldığı belirtilmiştir.

Söz konusu Kanun Hükmünde Kararname ile, T.C. Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından temsil ve idare edilen hisselerin sahipliği, alınacak Bakanlar Kurulu kararı sonrasında T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na geçecektir.

Kanun Hükmünde Kararname ile gerçekleşecek hisse sahipliği değişikliği ile Bankamızın Kamu Bankası statüsü, stratejisi ve iş modeli ile ilgili herhangi bir değişiklik olmayacaktır. Bankamız kuruluşundan bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin yanındaki güç olarak, milli ekonomiye olan desteğini arttırarak sürdürecektir. Köklü Vakıf kültüründen gelen değerlerini geçmişten geleceğe taşıyan Bankamız, “Güçlü Türkiye’nin Lider Bankası” olma vizyonuyla, müşterilerine hızlı ve etkin bankacılık çözümleri sunmaya devam edecektir. Bu doğrultuda çalışmalarını büyük bir titizlik içerisinde yürüterek, ülkemizin büyük hedefleri yolundaki politikalara sonuna kadar bağlı kalacaktır. Güçlü sermaye yapısı, teknolojik altyapısı, nitelikli bankacılık hizmetleri ve uzman kadrosuyla Türkiye’nin öncü bankalarından biri olan VakıfBank, kalkınma ve toplumsal fayda sağlama yolunda ortaya koyduğu özenli çalışmalarla, piyasalardaki etkinliğini daha da artıracaktır. Bankamız, stratejik projelerin yanı sıra istihdam yaratan, ihracatı ve üretimi destekleyen, katma değer oluşturan, toplumsal refahı artıran projelere finansman sağlamaya ve toplumun tüm kesimlerinin yanında olmaya devam edecektir.

Kamuoyunun bilgisine sunarız.

Vakıf Sağlık Merkezlerimizde Göz Muayene Zorunluluğunun Kaldırılması

Vakfımız üyeleri ile bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin göz branşı tedavi başvurularını öncelikle Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde bulunan Vakfımız Sağlık Merkezlerine yapma zorunluluğu bulunmaktaydı. 15 Aralık 2017 tarihi itibarıyla söz konusu zorunluluk yürürlükten kaldırılmış olup, üyelerimiz istedikleri takdirde kendi tercih ettikleri anlaşmalı veya anlaşmasız özel sağlık kurum ve kuruluşlarına müracaat edebileceklerdir.
Tüm illerde geçerli olan ödeme tutar ve esaslarımız aşağıda belirtilmiştir.

DETAY
UZAK- YAKIN-BİFOKAL ÇERÇEVE BEDELİ
UZAK- YAKIN
CAM BEDELİ
BİFOKAL CAM BEDELİ
ÖDENEN TUTAR
140.00 (KDV Dahil)
80.00 (KDV Dahil)
160.00 (KDV Dahil)
ÖDEME SÜRESİ
2 YIL
BİFOKAL ÇERÇEVE ALINMASI DURUMUNDA UZAK-YAKIN ÇERÇEVE HAKKI KULLANILMIŞ OLUR.
2 YIL
NUMARANIN DEĞİŞMESİ HALİNDE SÜRE ŞARTI ARANMAZ.
2 YIL
NUMARANIN DEĞİŞMESİ HALİNDE SÜRE ŞARTI ARANMAZ.

Uygulamanın üç büyük ili de kapsamasıyla birlikte anlaşmalı veya anlaşmasız özel sağlık kurum ve kuruluşlarının yersiz tetkik ve tedavilerinin kontrol altına alınabilmesi, gerek katkı payı tutarının üyelerimize getireceği yükü azaltmak, gerekse Vakfın çıkarlarını korumak ve üyelerimizin katkı payı ödememesi açısından Vakfımız sağlık merkezlerindeki göz hekimlerine gidilebileceği, teşhis, tedavi ve rehberlik açısından her zaman başvurulabileceği,
Tüm tedavi giderlerinin takibi üyelerimizin mükellefiyetinde olup, Vakfımızca bu hususlara uyulmadığının tespiti halinde ilgili tutarların iade edileceği hususlarında bilgilerinizi rica ederiz.

https://esv.vakifbank.com.tr/Duyuru-Detay/Duyuru/57